Skocz do zawartości

Używamy cookies

Nasza Administracja jest bardzo głodna, dlatego na stronie używamy ciasteczek.

Nakarm nas! © By john
R O S J A

zamknięty [AMXX] Pojęcia, ktore pownieneś znać zaczynając przygodę z tworzeniem serwerów

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

 

                                                                                       29atk68.jpg

 

 

AMXMODX - modyfikacja do gier takich jak Counter-Strike 1.6, Team Fortress Classic, Ricochet, Day of Defeat itd. , dzieki ktorej mozemy urozmaicic rozgrywke, poprzez wgranie przeroznych pluginow, modeli etc.

 

ADMIN - osoba pilnujaca porzadku na serwerze; daje przyklad innym graczom. Podstawowe flagi i permisje admina na serwerze:

 

  • b - może używać rezerwacji slota
  • c - może kickować (dostęp do amx_kick)
  • d - może banować i unbanować (dostęp do amx_ban i amx_unban)
  • e - może slayować i slapować (dostęp do amx_slay i amx_slap)
  • f - może zmieniać mapę bez vote'a (dostęp do amx_map)
  • i - może używać komend do czatowania (amx_chat itp.)
  • j - może robić vote'y (amx_vote itp.)

 

Reszta flag jest dodawana od stopnia potrzeby i przydatności.

 

AMXMOD MENU - menu admina, dzięki któremu możemy banować, slapować, zmieniać cvary serwera etc.

 

Wygląd: 

4j1hyt.jpg

 

AMXBANS - jest to zaawansowany system banów, który każdy może posiadać na swoim serwerze oraz serwerowni. Z poziomu AMXBans można m.in dodać admina, zbanować gracza, wyszukać swojego bana, lub bana innych graczy. Wiecej informacji znajdziecie tutaj -----> Poradnik AMXBANS - co i jak?

 

AMXMODX STUDIO/PAWN STUDIO - programy te sluza do tworzenia naszych pluginow lub modyfikowania innych .sma:

 

AMXMODX STUDIO:

1es7me.png

 

PAWN STUDIO: 

351u72c.png

 

PAWN i C++ - jezyki programowania, w ktorych tworzone sa pluginy

 

NATYWY - dzieki natywom mozemy stworzyc "wlasna" biblioteke i podzielic plugin na kilka pomniejszych co przeklada sie na elastycznosc kodu i komfort pracy.

 

KOMPILACJA - konwertowanie kodu źródłowego (.sma) na "język maszynowy" (.amxx)

 

VIP - plugin, dzieki ktoremu gracz po zakupieniu uslugi ma przewage nad innymi. VIP zawiera np. 

Menu z wyborem broni

Wszystkie granaty na poczatku rundy

HP za zabojstwo

 

ERROR LOG - dziennik bledow, ktore wystapily na serwerze. Dzieki error logom mozemy dowiedziec sie co jest nie tak z naszym serwerem. 

Sciezka do error logow:

cstrike -> addons -> amxmodx -> logs

FUNKCJE - do naszego pluginu możemy dodać funkcje. Jaką role mogą pełnić funkcje?

Przykłady:

 

  • nie banowanie za ping czy tez afk
  • odnawianie amunicji przy zabójstwie
  • "podkręcenie" dmg broni

 

Przy dodaniu funkcji musimy pamiętać, że mogą być wymagane dodatkowe biblioteki do poprawnego działania kodu.

Przykładowa funkcja:

stock const WA_PRI_WEAPONS = ((1<<CSW_SCOUT)|(1<<CSW_XM1014)|(1<<CSW_MAC10)|(1<<CSW_AUG)|(1<<CSW_UMP45)|(1<<CSW_SG550)|(1<<CSW_GALIL)|(1<<CSW_FAMAS)|(1<<CSW_AWP)|(1<<CSW_MP5NAVY)|(1<<CSW_M249)|(1<<CSW_M3)|(1<<CSW_M4A1)|(1<<CSW_TMP)|(1<<CSW_G3SG1)|(1<<CSW_SG552)|(1<<CSW_AK47)|(1<<CSW_P90));
stock const WA_SEC_WEAPONS = ((1<<CSW_P228)|(1<<CSW_ELITE)|(1<<CSW_FIVESEVEN)|(1<<CSW_USP)|(1<<CSW_GLOCK18)|(1<<CSW_DEAGLE));
stock const WA_GRENADES = ((1<<CSW_HEGRENADE)|(1<<CSW_SMOKEGRENADE)|(1<<CSW_FLASHBANG));
stock const WA_NO_WEAPONS = ((1<<0)|(1<<2)|(1<<CSW_VEST)|(1<<CSW_VESTHELM));

stock const maxClip[] = { -1, 13, -1, 10, 1, 7, 1, 30, 30, 1, 30, 20, 25, 30, 35, 25, 12, 20, 10, 30, 100, 8, 30, 30, 20, 2, 7, 30, 30, 1, 50, 0, 0 };
stock const maxAmmo[] = { -1, 52, -1, 90, 1, 32, 1, 100, 90, 1, 120, 100, 100, 90, 90, 90, 100, 120, 30, 120, 200, 32, 90, 120, 90, 2, 35, 90, 90, 1, 100, 0, 0 };

enum WeaponType {
WTEmpty = 0,
WTPistol,
WTPrimary,
WTGrenade,
WTBomb,
WTKnife
}

stock const WeaponType:g_weapons[] = {
WTEmpty,
WTPistol,
WTEmpty,
WTPrimary,
WTGrenade,
WTPrimary,
WTBomb,
WTPrimary, WTPrimary,
WTGrenade,
WTPistol, WTPistol,
WTPrimary, WTPrimary, WTPrimary, WTPrimary,
WTPistol, WTPistol,
WTPrimary, WTPrimary, WTPrimary, WTPrimary, WTPrimary, WTPrimary, WTPrimary,
WTGrenade,
WTPistol,
WTPrimary, WTPrimary,
WTKnife,
WTPrimary
};

stock give_weapon(id, weap = 0, ammo = 0, clip = -1) {
if(!is_user_alive(id))
return;

if(weap <= 0 || weap > 30) weap = random_num(1,30);

if(!((1<<weap) & (WA_PRI_WEAPONS|WA_SEC_WEAPONS))) {
give_weapon(id, _, ammo, clip);
return;
}

new weaponname[32];
get_weaponname(weap, weaponname, 31);

give_item(id, weaponname);
if(ammo != 0) cs_set_user_bpammo(id, weap, ammo < 0 ? maxAmmo[weap] : ammo);
if(clip >= 0 && clip < maxClip[weap]) {
new went = find_ent_by_owner(-1, weaponname, id);
if(is_valid_ent(went)) cs_set_weapon_ammo(went, clip);
}
}

 

HLDS - Half-Life Dedicated Server, czyli serwer dedykowany do Half-Life. Jest to program, który przed erą Steama trzeba było pobrać w postaci jednego sporego pliku i dzięki niemu mogliśmy odpalić serwer na naszej jednostce centralnej. Teraz tez jest to możliwe, ale proces jest trochę inny.

 

reHLDS ( reverse-engineered HLDS ) - przepisana na nowo i zoptymalizowana na podstawie oryginalnego engine w wersji 6153 ( engine_i486.so ) przez inżynerię wsteczną wersja Half-Life Dedicated Server, gdzie zostalo naprawione wiele błędów i zostały wprowadzone wsparcia dla nowszych technologii.

 

METAMOD - dodatek do HLDS/reHLDS, który pozwala na ładowanie dynamicznych pluginów [ np. amxmodx, rechecker ] nie podmieniając/ingerując w pliki/-ów serwera.

 

VOICETRANSCODER - plugin metamoda, dzięki któremu gracze non-steam słyszą graczy steam i na odwrót.

 

RECHECKER - plugin do metamoda ( pod reHLDS ), umożliwia wykrywania danych plików gracza w jego Counter-Strike'u i wykonywaniu operacji na tym graczu.  Jest stosowany jako anty-cheat na serwerach mixowych jak i serwerach publicznych m.in. na ONLY DD2

 

DPROTO - plugin metamoda, dzięki któremu gracze non-steam mogą grać na serwerze z graczami steam i na odwrót

 

REUNION - odpowiednik dproto na reHLDS

 

MOTD - plik motd,txt odpowiada za stronę startową ( przed wyborem drużyn ). Możemy w nim zawrzeć informacje o serwerze, zasadach, usługach etc. Maksymalny rozmiar pliku to: 1.2 kb oraz nie może zawierać nie więcej niż 1200 znaków. Jeżeli plik przekroczy te limity nie będzie się przesuwał.

 

FAKEDETECTOR - jest to plugin do metamoda do wykrywa botów na serwerze i zabezpiecza przed problemami, które mogą wywołać te boty np. crash serwera.

 

REAUTHCHECK - odpowiednik FakeDetector na reHLDS

 

ReAPI - Moduł do AMXX, który dodaje nowe funkcje dla programistów którzy pracują na ReHLDS ( do poprawnego działania wymagany jest ReGameDLL i reHLDS )

 

ReGameDLL - moduł pod reHLDS, który ma na celu zwiększyć stabilność i możliwości serwera.

 

nBex - moduł, który zwiększa limity dla przesyłanych danych między graczem a serwerem, często poprawiając przy tym błąd z kickiem "Reliable channel overflowed" (działa tylko na HLDS).

 

WallHack Blocker - moduł pod HLDS i reHLDS, który blokuję większość WallHack'ów.

 

                                                                                                                                                          "Słownik" jest mojego autorstwa. Proszę o nie kopiowanie go na inne fora bez zgody.

Edytowane przez R O S J A
  • Lubię to! 6

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
VIP

Sporo literówek, mijania się z celem, niepotrzebnych informacji.

 

Nie mów o programowaniu ludziom czującym potrzebę przeczytania takiego poradnika, bo i tak nic nie dotrze do czytelnika.

Na przykład funkcji wybrałeś bardzo skomplikowany przypadek; stałe, operacje bitowe, pętle, wyszukiwanie bytów czy źle użyty guard clause.

Przykładem funkcji powinno być coś prostego w odbiorze, intuicyjne dla odbiorcy, przykładowo funkcja logiczna sprawdzająca czy gracz jest na ostatnim poziomie posiłkując się zmiennymi:

bool:isOnLastLevel(index)
{
	return bool:(userLevel[index] == maxLevel);
}

 

Cytat

PAWN i C++ - jezyki programowania, w ktorych tworzone sa pluginy

 

Cs 1.6 jest zbudowany przy pomocy silnika GoldSource, który napisany jest w C, na jego bazie (z modułami pośredniczącymi) metamod, dopiero potem AMXX, który też jest na bazie C++.  Pawn to język, który był bazą dla AMXXa, z prześwitami C++. AMXX z początku nazywał się "small", dlatego pliki z kodem źródłowym są rozszerzenia ".sma". Programujesz tak naprawdę w kombinacji języków Pawn i Cpp, nie w nich.

 

Istnieje wiecej edytorów tekstu, które są wygodniejsze niż AMXXStudio, czy PawnStudio - warto o nich wspomnieć, jeśli ktoś miałby wynieść przydatną wiedzę z tego tematu.

 

Jak mogłes nie wspomnieć o fladze "a", wymieniając taką flagę jak "j"? :sadpepe:

 

Już się nie dopierdalam :pepe:

  • Lubię to! 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zasłużony

narzedzie_qwqnnqx.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

O nas

DeagleShot to sieć serwerów, która chce łączyć ludzi. Została ona stworzona przez graczy dla graczy. Każdego dnia dążymy do tego, aby nasze usługi były na najwyższym poziomie. Pragniemy tego, byś i Ty dołączył do naszej społeczności, ponieważ to Ty jesteś dla Nas najważniejszy. Dołącz do Nas! Nasze serwery czekają na nowych graczy, którzy chcą grać na ponadprzeciętnym poziomie. Jesteśmy do Waszej dyspozycji - Administracja DeagleShot.eu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...